Black Friday este de departe cel mai aşteptat eveniment de cumpărături atât din România, cât şi din întreaga lume.

În calitate de comerciant, în această perioadă aglomerată poţi strânge foarte multe nemulţumiri din partea clienţilor, care cel mai probabil se vor materializa în review-uri negative.

Cum poţi să eviţi acest lucru?

– Trebuie să fi foarte transparent cu clienţii, în special în ceea ce priveşte procesul de livrare a produselor. Fiind o perioadă aglomerată în care multe magazine online organizează campania Black Friday, există posibilitatea ca produsele să nu poată fi livrate la timp (supraaglomerarea firmelor de curierat).

În acest sens, este foarte important să îi ţii la curent pe clienţi cu timpul de livrare al produselor comandate.

– Verifică şi rezolvă eventuale probleme legate de stocurile produselor pentru a nu exista disfuncţionalităţi.

– Reducerile trebuie să fie reale, nu trebuie mărit preţul iniţial pentru ca discount-ul să pară mai mare. De cele mai multe ori, cumpărătorii sunt foarte atenţi la aceste lucruri şi vă vor penaliza în cazul în care observă astfel de practici (practici ce pot afecta imaginea, respectiv credibilitatea brand-ului).

– Oferă reduceri! Alege mai multe categorii de produse care să aibă preţul redus. Este mai bine să ai un profit mai mic per produs decât să ai clienţi nemulţumiţi. (Ţine minte! Un client mulţumit se va întoarce la tine şi, de cele mai multe ori, te va recomanda cunoştinţelor sale.) Chiar dacă profitul este mai mic iniţial, atunci când vinzi o cantitate mai mare, şi profitul total creşte.

– Organizează o perioadă mai scurtă de reduceri consistente, de una-două zile. Cumpărătorii tind să creadă că nu sunt reduceri reale dacă evenimentul durează o perioada prea mare, stârnind neinteresul acestora şi necredibilitatea brand-ului/magazinului vostru. Până la urmă, Black Friday, Vinerea Neagră, durează doar o zi, nu-i aşa?

Fii la curent cu părerile clienţilor pe ratingview.ro – un site de review-uri gratuit tuturor.