Piața de e-commerce din România a prins contur în ultimii ani. Conform unui studiu realizat la finalul anului 2018 (GPeC și ARMO), piața de e-commerce a reprezentat 8% din total retail, adică 3,5 miliarde euro (din total retail de 45 miliarde euro), în creștere față de anii precedenți- 5,6% în anul 2017, 4% în anul 2016. Potrivit aceluiași studiu, până în anul 2020, piața de e-commerce va depăși 5 miliarde de euro. Acest trend ne arată potențialul uriaș de creștere pe care îl au cumpărăturile online în următorii ani în România.

Sursa: https://www.gpec.ro/

Cu toate acestea, un studiu european ne arată că, anul trecut, doar un sfert dintre persoanele care au acces la Internet au făcut cumpărături online.

Principalele cauze ale acestui fenomen fiind:

  • Neîncrederea că produsele/serviciile prezentate în magazinele online nu sunt conforme cu realitatea;
  • Neîncrederea în magazinul online de la care cumpără (pentru prima dată);
  • Taxe mari de transport/ plata unor taxe de transport în plus față de prețul produsului.

Pentru ca aceaste bariere (legate de neîncredere și taxele de transport) să fie depășite este nevoie de transparență – de a oferi clienților posibilitatea de a-și împărtăși experiența de cumpărare, de a lăsa review-uri despre produsele/serviciile/compania în sine.

Conform unui studiu realizat în anul 2018 (Local Consumer Review Survey), 86% dintre (posibilii) clienți citesc review-uri înainte de a lua decizia de cumpărare, iar 91% dintre aceștia au încredere în ele la fel de mult ca într-o recomandare venită din partea unui prieten.

În România, mulți dintre comercianții online par să ignore acest aspect referitor la review-urile (părerile) clienților. Nu vi s-a întâmplat niciodată să căutați review-uri despre un magazin online/ firmă (de unde doreați să achiziționați ceva) și să nu găsiți nicio informație?

Nici pe website-ul magazinului online (sunt multe magazine online care au opțiunea de postare review, dar vizează strict produsele/serviciile oferite de magazinul online- review-ul de produs) . Nici pe Social Media. Nici pe Google.

În acest scop noi am creat Rating View – un site de review-uri gratuit tuturor.

Scopul Rating View este de a crea și menține un site de review-uri de calitate, în care oricine (cu sau fără cont de utilizator) să poată împărtăși, în mod liber, părerile despre site-urile (magazinele online) și companiile (firmele) cu care a interacționat (de la care a achiziționat).

Spre deosebire de review-urile de produs (lăsate pe Social Media, Google sau direct pe website-ul magazinului online), review-urile publicate pe Rating View vizează întreaga experiență de achiziționare. Astfel, nu veți găsi numai detalii referitoare la caracteristicile produsului/serviciului, ci (și) detalii referitoare la magazinul în sine (calitatea produselor, starea în care a ajuns produsul, raportul calitate-preț, livrarea produsului-transport, taxe, suport tehnic, retur, garanție, ușurința/ dificultatea utilizării site-ului, carduri cadou & vouchere).

De ce să utilizați Rating View? Pentru că…

  • Vă puteți împărtăși în mod liber experiența de cumpărare- Pentru noi orice review contează!
  • Review-urile celorlalți utilizatori vă ajută în luarea deciziilor (în alegerea celor mai bune produse/servicii/companii).
  • Vă arătăm care sunt magazinele cu cel mai mare/bun rating.
  • Vă oferim un număr mare de site-uri/ firme pe o varietate de categorii.

Rating View vă încurajează să lăsați review-uri după fiecare achiziție.

Pe Rating View experiența ta contează!